Tietoa pankkikorteista
Helpointa on tarkistaa PIN-koodi OmaMobiilista. PIN-koodin näet OmaMobiilin Talous-välilehdeltä Kortit > Asetukset > Katso PIN-koodi.
Jos sinulla ei ole OmaMobiilia, voit tilata saman PIN-koodin helposti omasta verkkopankistasi. PIN-koodin uudelleentilauksen pääset tekemään verkkopankkisi selainversiosta kohdasta Tilit ja kortit > Kortit > Tunnusluvun tilaus > Lähetä. PIN-koodi saapuu sinulle kotiisi noin viikon kuluessa. Uudelleentilauksesta veloitetaan palveluhinnaston mukainen kulu.
Autamme sinua uudelleentilauksessa asiakaspalvelussamme puhelimitse 020 764 0600, chat-palvelussa ja lähimmässä konttorissasi.
Voit maksaa Visa-luottotilillesi ylimääräisen maksun milloin vain laskutuskauden aikana käyttäen Visa-laskusi tietoja. Visa-laskultasi löydät saajan tilinumeron ja viitenumeron ylimääräisen suorituksen tekemiseksi. Tilinumero ja viitenumero ovat aina samat Visa-laskullasi. Muistathan käyttää aina viitenumeroa maksaessasi Visa-tilillesi.
Ylimääräisen maksun voit tehdä myös OmaMobiilissa Talous > Kortit > Valitse OmaSp Visa Credit/Debit tai Credit > Kortin tiedot > Maksa Visa-kortille > Summa > Vahvista.
Kortin turvarajoja voit muuttaa helposti verkkopankissasi sekä OmaMobiilissa. Pääset tekemään muutoksia valitsemalla verkkopankissasi Tilit ja kortit > Kortit > turvarajat ja käyttöalueet. OmaMobiilissa muutat korttisi turvarajoja valitsemalla Talous > Kortit > Valitse haluamasi kortti > Asetukset > Käyttörajoitukset tai Käyttöaluerajoitukset. Muutokset astuvat voimaan heti.
Maantieteelliset rajaukset tuovat pankkitilillesi turvaa, koska kukaan ei pääse käyttämään korttiasi määritellyn alueen ulkopuolella. Lomamatkojen ajaksi voit laajentaa maarajausta hetkellisesti helposti omassa verkkopankissasi tai OmaMobiilissa.
Voit myös muuttaa turvarajoja soittamalla asiakaspalvelumme numeroon 020 764 0600 tai ottamalla yhteyttä chat-palvelun kautta. Tunnistautumisen jälkeen voimme muuttaa kortin turvarajoja.
Jos korttisi katoaa, soita asiasta välittömästi sulkupalveluun. Numerot palvelevat ympäri vuorokauden. Suomessa ollessasi soita numeroon 020 333. Jos olet ulkomailla, soita +358 20 333. Varanumero sulkupalveluun ulkomailta soittaessa on +358 800 1 2400.
Maksupäätteellä muodostuneen lukituksen voit avata käymällä Otto. -automaatilla. Kun laitat kortin Otto. -automaattiin ja näppäilet PIN-koodin oikein, lukitus poistuu.
Ulkomailla maksupäätteellä muodostuneen lukituksen voit avata käymällä VISA-logolla varustetulla automaatilla. Kun laitat kortin automaattiin ja näppäilet PIN-koodin oikein, lukitus poistuu.
Automaatilla muodostuneen lukituksen saa avattua olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse 020 764 0600 tai chat-palvelumme kautta. Tunnistautumisen jälkeen voimme avata kortin lukituksen. Voit myös laittaa asiasta verkkopankkiviestiä tai asioida lähimmässä konttorissa. Konttorilla mukana tulee olla voimassa oleva henkilöllisyystodistus eli passi tai henkilökortti.
Kun teet verkko-oston yrityksen Visa Business Credit tai Visa Business Debit kortilla, tulee kortin tiedot aina vahvistaa henkilökohtaisilla OmaSp:n pankkitunnuksilla tai yrityskortin tekstiviestivahvistuksella. Ota yrityskortin tekstiviestivahvistuksen käyttöön tästä.
Yrityskortin tekstiviestivahvistus on vaihtoehtoinen tunnistustapa kortilla tehtäviin verkko-ostoihin, mikäli sinulla ei ole henkilökohtaisia OmaSp:n pankkitunnuksia. Palvelun käyttöönotto edellyttää vahvaa tunnistautumista minkä tahansa kotimaisen pankin henkilökohtaisilla pankkitunnuksilla tai puhelinoperaattorin tarjoamalla mobiilivarmenteella. Jatkossa tunnistautuminen tapahtuu itse luomasi salasanan sekä kertakäyttöisen tekstiviestikoodin avulla.
Voit yhdistää Plussa-ominaisuuden veloituksetta kaikkiin OmaSp:n henkilöasiakkaan pankkikortteihin verkkopankissasi tai konttorissa paikan päällä.
Lue lisää ja katso ohjeet: omasp.fi/k-plussa