Mistä tulee tehdä ilmoitus?
Toivomme, että teet ilmoituksen väärinkäytösepäilyistä tai muusta vastaavasta toiminnasta. Tällaisia asioita ovat esimerkiksi toimihenkilön petollinen, epärehellinen, arveluttava laiton tai epäeettinen toiminta tai muu lain ja säännösten vastainen toiminta.
Whistleblowing -kanava on tarkoitettu ainoastaan rikkomusepäilyksistä ilmoittamiseen. Ilmoituskanavaa ei ole tarkoitettu asiakaspalautteen antamiseen tai reklamointiin.
Ilmoitukset käsitellään luottamuksellisesti
Whistleblowing -kanava on luottamuksellinen kanava. Ilmoittaminen on luottamuksellista ja ilmoittajaa suojellaan. Ilmoituksen jättämiseen riittää perusteltu epäily, kunhan ilmoitus on jätetty vilpittömässä mielessä. Kaikki ilmoitukset käsitellään luottamuksellisesti, joten kehotamme jättämään ilmoitukseen nimesi ja yhteystietosi. Ilmoituksen voi kuitenkin tehdä myös nimettömänä. Ilmoituskanava perustuu suojattuun ja salattuun palveluun.
Ilmoittaja saa ilmoitusta tehdessään tapauskohtaisen www-linkin ja pin-koodin. Kirjautumalla näiden avuilla uudestaan ilmoitukseen, voi jatkaa asiasta viestimistä käsittelijän kanssa. Kehotamme siis ottamaan linkin ja pin-koodin talteen, koska lomakkeelle ei muuten pääse jälkikäteen.
Poistamme kaikki henkilötiedot ja niihin viittaavat tiedot järjestelmästä heti, kun käsittely sen sallii. Ilmoittajalla on oikeus halutessaan pyytää ja saada luettelo kaikista hänen tapaustaan koskevista tallennetuista tiedoista ja myös oikeus pyytää OmaSp:tä korjaamaan epätäydelliset ja väärät tiedot.