Hyppää pääsisältöön
Oma Säästöpankin asiantuntija

Vastuullisuus

Vastuullisuus on yksi Oma Säästöpankki Oyj:n peruspilareista. Se on liiketoimintamme keskiössä ja merkittävässä osassa toimintamme tulevaisuutta. Vastuullisuustyömme perustuu yrityksemme arvoihin ja liiketapaperiaatteisiin, sidosryhmien odotuksiin sekä toimintaamme vaikuttaviin megatrendeihin, joiden pohjalta olemme määritelleet meille kolme tärkeintä vastuullisuusteemaa – olemme lähellä ja läsnä ihmistä, edistämme yhteistä hyvinvointia sekä
edistämme kestävää kehitystä.

Meillä on yli
200 000
asiakasta
Konttoreita
48
ympäri Suomen
Meillä on noin
500
työntekijää

    Vastuullisuusteemat

    Oma Säästöpankin asiantuntija

    Lähellä ja läsnä ihmistä

    Haluamme olla lähellä ja läsnä ihmistä. Henkilökohtainen asiakaspalvelu on avaimemme asiakastyytyväisyyteen. Seuraamme säännöllisesti asiakastyytyväisyyttä ja kuuntelemme asiakkaitamme. Lisäksi haluamme jatkuvasti tukea henkilöstömme monipuolista hyvinvointia sekä mahdollistaa työntekijöidemme osaamisen kehittämistä.

    Oma Säästöpankin haalarimerkit

    Edistämme yhteistä hyvinvointia

    Meillä on tärkeä tehtävä asiakkaiden tukemisessa oman talouden hallinnassa ja kehittäjänä, minkä lisäksi tuemme paikallisyhteisöjen hyvinvointia työllistämällä ja rahoittamalla paikallisia toimijoita. Huolehdimme hyvästä hallintotavasta ja eettisestä liiketoiminnasta sekä varmistamme myös kumppaneidemme vastuullisuuden.

    OmaSp:n asiantuntija

    Edistämme kestävää kehitystä

    Meillä on mahdollisuus vaikuttaa positiivisesti ilmastonmuutoksen tuomiin haasteisiin tarjoamalla kestäviä rahoitus- ja sijoitusratkaisuja asiakkaillemme. Tärkeää on sijoitustoiminnan ja salkkujen säännöllinen ilmastoriskien tarkastelu. Lisäksi laskemme säännöllisesti oman toimintamme päästöt, joiden osalta tavoittelemme hiilineutraaliutta.

    Henkilöasiakas