Tarjoamme eurooppalaisen takuun avulla uutta tukea suomalaisille pk-yrityksille

Yhteistyö Euroopan investointirahaston (EIR) kanssa jatkuu. Allekirjoitimme 150 miljoonan euron sopimuksen takauksesta.

Olemme allekirjoittaneet uuden 150 miljoonan euron sopimuksen takauksesta, jonka on mahdollistanut Euroopan takuurahasto (ESG). Sen avulla pystymme tukemaan noin 500 suomalaista pk-yritystä koronan aiheuttaman taloudellisen kriisin yli. EIR antaa 70 prosentin takauksen OmaSp:n myöntämälle uudelle luotonannolle.

"Olemme iloisia siitä, että EIR on valinnut meidät jälleen kumppanikseen, ja meille on suuri kunnia jatkaa tätä yhteistyötä. Yrittäjät ja heidän yrityksensä edustavat merkittävää osaa kasvavasta asiakaskunnastamme Suomessa. Tämän uuden takuun avulla voimme parantaa suomalaisten pk-yritysten kilpailukykyä ja menestystä ja erityisesti koronapandemiasta kärsineitä”, kommentoi OmaSp:n toimitusjohtaja Pasi Sydänlammi.

”EU:n jäsenvaltioiden, kuten Suomen, tuen ansiosta Euroopan takuurahasto antaa EIR:lle mahdollisuuden laajentaa toimintaansa ja tukea pk-yrityksille kaikkialla. Tämä on yksi peräkkäisistä toiminnoista Suomessa EGR-aloitteen puitteissa, mikä osoittaa selvästi, että ohjelma toimii ja että koronaviruspandemian jälkeinen tuki Suomessa on tervetullut kädenojennus yritysten saamiseksi takaisin raiteilleen. Olemme iloisia, että pääsemme vahvistamaan kumppanuuttamme OmaSp:n kanssa tämän yhteistyön myötä”, lisää Euroopan investointirahaston toimitusjohtaja Alain Godard.

OmaSp saa Euroopan takuurahaston (EGR) mahdollistaman EIR:n takauksen noin 500 suomalaisen pienen ja keskisuuren yrityksen tukemiseksi.

Takauksen avulla OmaSp voi tukea 150 miljoonalla eurolla suomalaisia ​​yrityksiä, jotka ovat kärsineet koronapandemiasta taloudellisesti ja varmistaa, että ne voivat hyötyä EU-varoista päästäkseen ulos kriisistä.

EGR:n tuki, joka on osa EU:n viime vuonna sovittua 540 miljardin euron korona-toimenpidepakettia, antaa myös mahdollisuuden tarjota loppuasiakkailleen edullisempia lainaehtoja.

Lue lisää aiheesta OmaSportti Mynämäessä 23.5. klo 18
Norppa-maskotti jolla lapset kainalossa

OmaSportti Mynämäessä 23.5. klo 18

Lue lisää aiheesta Palvelukatko pankin palveluissa sunnuntaina 19.5.2024 klo 5.00-16.30