Handelsbankenista tutut asiantuntijat vahvistavat Varsinais-Suomen yritystiimiä

Neljä henkilöä seisoo kukkaseinän edessä, yhdellä vihreä valosydän käsissään.

Handelsbankenin ja OmaSp:n välinen liiketoimintakauppa toteutui syyskuun alussa.

Kaupan myötä OmaSp:lle siirtyi osa Handelsbanken Suomen pk-yritysasiakkaista ja yrittäjien henkilökohtaisista pankkipalveluista. OmaSp:n Varsinais-Suomen yritystiimi sai lisäksi vahvistuksekseen neljä kokenutta Handelsbankenin yritysasiantuntijaa, jotka palvelevat tuttuja asiakkaitaan nyt OmaSp:ssä.

Tutut henkilöt auttavat yrittäjiä jatkossakin

OmaSp:tä ja Handelsbankenia yhdistää yhtenäinen, asiakaslähtöinen palvelumalli. Handelsbankenin tavoin OmaSp:ssä yritysasiakasta palvelee oma tuttu asiantuntija niin yrityksen kuin yrittäjän henkilökohtaisissakin pankkiasioissa. Oman asiakasvastuullisen tavoittaa suorasta puhelinnumerosta, sähköpostiosoitteesta ja konttorista paikan päältä.

— Asiakkaalle merkitsee paljon, että sama asiakasvastuullinen palvelee häntä ja tuntee hänet entuudestaan sen sijaan, että pankkiasioita joutuisi kerta toisensa jälkeen selostamaan vieraalle asiantuntijalle, avaa Aleksi Alm.

OmaSp panostaa konkreettisesti saavutettavuuteen ja palveluun, sillä saat joustavasti palvelua joko konttorissa tai etänä. — Lisäksi päätökset tehdään paikallisesti, mikä tekee toiminnasta nopeaa ja mutkatonta, kertoo Christa Saarelma. OmaSp:n ajasta ja paikasta riippumattomat, monipuoliset digikanavat täydentävät kiireisten yrittäjien palveluita.

Kaksi miestä ja kaksi naista seisovat portaikossa.

Handelsbankenista tutut asiantuntijat, Aleksi Alm (kuvassa vas.), Aleksi Sahrman, Josefiina Kärkkäinen ja Christa Saarelma täydentävät hienosti OmaSp:n nykyistä yritystiimiä Varsinais-Suomessa.

Peruspalvelun sijasta substanssiosaamista ja näkemystä

— Yritysasiakkaamme arvostavat henkilökohtaisen ja nopean palvelun lisäksi pankin asiantuntijan näkemystä ja hyvää substanssiosaamista, kertoo Josefiina Kärkkäinen. Asiakasvastuullisina toimimme ikään kuin järjestelijänä, joka tuo tapauskohtaisesti lisää osaajia neuvottelupöydän ympärille. —Sen lisäksi, että palvelemme yrittäjää rahoitusasioissa, pystymme tarjoamaan hänelle merkittävää lisäarvoa ohjaamalla häntä löytämään kulloinkin oikean tahon, jonka puoleen voi kääntyä esimerkiksi juridisissa kysymyksissä, sanoo Aleksi Sahrman.

Vahva paikallistuntemus ja laaja verkosto hyödyttävät myös yrittäjää

Jokaisella OmaSp:ssä hiljattain aloittaneella asiakasvastuullisella on joko omakohtaista tai läheistä kokemusta yrittäjyydestä. Lisäksi he ovat mukana hengästyttävän monessa toiminnassa myös vapaa-ajallaan. Harrastuksiin kuuluu mm. yhdistys- ja urheilutoimintaa golfista laitesukellukseen. — Monipuolinen ja aktiivinen vapaa-aika auttaa ajattelemaan asioita luovasti ja eri kanteilta myös työelämässä. Asiakaskohtaamisissa on erityisen hienoa, kun on kyennyt tarjoamaan asiakkaalle uusia näkökulmia ja auttamaan asiakasta menestymään, kertoo nelikko yksimielisesti.

Alkuperäinen artikkeli on julkaistu V-S Yrittäjä -lehden syyskuun 2024 numerossa.