Hyppää pääsisältöön
OmaStoori,
Asiakastarinat

Yhteistyö auttaa uimareita kilpauralle

Riihimäen Uimaseuran uimareita

Riihimäen Uimaseuralla on pitkät perinteet, se perustettiin vuonna 1963 ja jäsenmäärä on viime vuosina vakiintunut n. 700 jäseneen. Uimakoululaisia on n. 400, kilpauimareita n. 200 ja erilaisissa harrasteryhmissä mukana on lähes sata henkilöä. Uimaseuran laadukasta toimintaa pyörittää toiminnanjohtaja Pirjo Lappalainen, päävalmentaja Aleksi Rajansuo ja koordinaattori Jenna Vuorinen yhdessä ison seuratoimijajoukon kanssa.

Tuki näkyy perheiden kukkaroissa

Uimaseuran vuosittainen budjetti on suunnilleen 300 000 euroa. Lappalainen nostaa esiin konkreettisimman ja rahallisesti arvokkaimman esimerkin OmaSp:n tuesta seuralle: - OmaSp mahdollistaa seitsemän osakilpailua sisältävän, seuran omille uimareille tarkoitetun, Oma Säästöpankki RiUS Cupin järjestämisen. OmaSp:n tuki on arvokas koko seuralle eli uimareille ja heidän perheilleen. Syntyy nimittäin merkittävää säästöä, että omalta paikkakunnalta ei tarvitse lähteä muualle kisaamaan edetäkseen omalla kilpauintiuralla. Oma Säästöpankki RiUS Cupit ovat siis myös ekoteko, Lappalainen lisää. 

Luottamus syntyy turvallisuudesta

OmaSp:n ja Riihimäen Uimaseuran yhteistyöllä on pitkät perinteet ja moni pankkilaisista on ollut mukana toiminnassa jo omassa nuoruudessaan tai lasten harrastamisen myötä. Pirjo Lappalaisen mukaan pitkäaikainen yhteistyö näkyy konkreettisesti siinä, että OmaSp on luonnollinen osa uimaseuran toimintaa. Toiminnanjohtajan mukaan Riihimäen Uimaseuran omista arvoista tärkein on turvallisuus, sekä taloudellinen että henkinen ja fyysinen. Lappalainen tähdentää, että turvallisuuteen liittyy luotettavuus.– Kaikkia näitä me arvostamme myös OmaSp:ssä. Me tiedämme molemmin puolin, mitä yhteistyö tarkoittaa. Myös konttorilla tiedetään, mihin uimaseuran saama tuki käytetään ja miten pankki on toiminnassa esillä.

Aurnkoinen hymy

Monella teini-ikäisellä ei ole tarvetta tietää raha-asioista enempää kuin oman tilin saldo, mutta yhteistyössä pankin kanssa järjestetyissä pankki-illoissa nuorille kerrotaan raha-asioista laajemmin. Pankkilaiset ovat tulleet tutuksi ja tutut henkilöt ovat kertomassa nuorten omista lähtökohdista ja nuorten kielellä, saattaa kiinnostus mm. säästämiseen lisääntyä. Pankki-illoissa ovat mukana myös monen nuoren vanhemmat.

Lappalainen kiittelee, että pankin kanssa kaikki tekeminen luontevaa. – Välillä tuntuu siltä, että pankki olisi osa seuraa, yhteistyö on niin mutkatonta tuttujen ihmisten kanssa. Lappalainen luonnehtii OmaSp:tä luotettavaksi, joustavaksi ja aurinkoiseksi. - Pankissa on positiivinen fiilis. Paikallisuus on valtti, täällä sinut tunnetaan. Pirjo Lappalainen sanoo tekevänsä työtään rakkaudesta uintiin ja aurinkoisiin hymyihin. Hän on pannut merkille, että OmaSp:ssä koko henkilöstö suhtautuu omaan työhönsä juuri samalla ajatuksella. 

Henkilöasiakas