Den bästa kundnöjdheten i branschen som mål
Vi strävar efter en förstklassig kundupplevelse
- genom att fokusera på centrala banktjänster som har utvecklats efter kundernas behov och skapar mervärde för dem
- genom att känna våra kunder väl och reagera snabbt på kundernas förändrade behov
- genom att vara tillgängliga genom avancerade digitala servicekanaler och ett omfattande kontorsnätverk
Vi eftersträvar lönsam tillväxt
OmaSp:s idé är att utmärkt kundtjänst snabbar upp tillväxten. Istället för att konkurrera om priser fokuserar vi enligt vår strategi på utmärkt kundbetjäning samt bra och snabb tillgänglighet till tjänster genom att vara nära och närvarande i digitala och fysiska servicekanaler. En hög kundnöjdhet och rekommendationsgrad förbättrar tilläggsförsäljning av tjänster, kundernas lojalitet och minskar kundomsättningen.
I linje med vår strategi
- skapar vår högklassiga service värde för kunderna på lång sikt
- deltar hela vår organisation i att skaffa nya kunder genom att proaktivt föra fram förmånerna med bra och kunnig kundbetjäning
- eftersträvar vi tillväxt endast när vi kan verkställa den lönsamt och utan att ta överdrivna risker
- verkställer vi tillväxtstrategin genom att sköta om lönsamheten för våra kundrelationer, med effektiv verksamhet, med låga refinansieringskostnader, effektiv riskhantering samt hög soliditet och solvens
- håller en effektiv och låghierarkisk administrationsorganisation nere de administrativa kostnaderna
OmaSp:s strategi innehåller också kraftiga investeringar i digitala kanaler: Tjänsterna automatiseras för att minska kostnaderna utan att riskera kundupplevelsen.