Kontakta oss
När du överväger att byta bank, är det första steget att kontakta oss. Du kan kontakta kundtjänsten, boka ett möte eller vara i kontakt med specialisterna på det närmaste lokalkontoret.
Det är enkelt att byta bank, även för lånekunderna. När du överför lånet från en bank till en annan, går det i praktiken till så att lånet i den gamla banken återbetalas med ett lån som beviljas av OmaSp.
Möte på nätet eller på banken
Vi kan antingen hålla ett möte på internet eller träffas på kontoret. Under mötet går vår specialist genom frågor med dig som rör din ekonomi, utifrån vilket hen kan ge dig ett individuellt förslag på lämpliga banktjänster.
Personlig betjäning är alla kunders rätt i OmaSp. Du får en personlig specialist vars uppgift är att känna dig och dina ärenden. Du når specialisten från ett direktnummer, tryggt i våra digitala kanaler eller på lokalkontoret.
Överföra en kundrelation
När du har godkänt vår offert, sköter vi om alla praktiska frågor som rör bytet av bank: nya konton, kort, överföringar av lån, betalningar, besparingar och avslutande av gamla banktjänster. Vi gör bytet enkelt och utan krångel.
Vi har sammanställt en checklista över frågor som gäller byte av bank för att du ska kunna dra maximal nytta av din kundrelation i OmaSp. Din personliga specialist och kundtjänsten står så klart alltid till din tjänst.