Helppo ja turvallinen tapa vahvistaa tapahtumat
Oma Säästöpankin tunnuslukusovellus on turvallinen ja kätevä väline pankkiasiointiin. OmaVahvistus -sovelluksella voit tunnistautua ja vahvistaa vastaavia tapahtumia, jotka nykyisin vahvistat avainlukulistan turvin. Käyttöönoton yhteydessä määrität itse oman PIN-koodisi, jonka avulla jatkossa vahvistat tapahtumat. OmaVahvistus -sovellus ladattavissa Play-kaupasta ja App Storesta.
Saat OmaVahvistuksen käyttöön pankkitunnuksilla. Seuraa ohjeita sovelluksessa ja viimeistele aktivointi tekstiviestillä saapuvan ohjeen mukaan. Vaihtoehtoisesti voit ottaa OmaVahvistus -sovelluksen käyttöön myös toisen pankin verkkopankkitunnuksilla.
Lataa sovellus Google Playsta Lataa sovellus App Storesta
Miten otan käyttöön OmaVahvistus -sovelluksen?
Sovelluksen käyttöönottamiseksi tarvitset verkkopankkitunnusten käyttäjätunnuksen, salasanan, avaintunnuskortin ja tekstiviestin lisävahvistuksen.
1. Aloita antamalla verkkopankin käyttäjätunnus ja salasana.
2. Anna seuraavaksi sovelluksen ilmoittama turvaluku avaintunnuskortista.
3. Anna tekstiviestissä saamasi lisävahvistuskoodi.
4. Valitse PIN-koodi ja nimeä profiili, esimerkiksi oma nimesi.
5. Profiili on nyt luotu. Turvallisuussyistä sovellus on yhä lukittu ja sovellus antaa ilmoituksen ” OmaVahvistus -sovellus poissa käytöstä” . Saat toisen tekstiviestin, jossa ohjeistetaan kirjautuman verkkopankkiin avaamaan lukitus.
Käyttöönotto toisen pankin tunnuksilla
1. Lataa OmaVahvistus -sovellus sovelluskaupasta
2. Ota OmaVahvistus -sovellus käyttöön. Tarvitset käyttöönottoon Oma Säästöpankin verkkopankin käyttäjätunnuksen ja tekstiviestin lisävahvistuskoodin.
3. Anna Oma Säästöpankin käyttäjätunnus ja valitse tämän jälkeen millä tunnuksilla haluat kirjautua tunnistuspalvelussa. Anna kyseisen pankin tunnukset.
4. Tarkista puhelinnumerosi, ja lähetä aktivointikoodi painamalla ”Lähetä vahvistuskoodi”. Anna tämän jälkeen koodi sovellukseen.
5. Valitse oma PIN-koodi ja nimeä oma profiili.
6. OmaVahvistus -sovelluken käyttöönotto on nyt valmis.
7. Turvallisuusssyistä voit saada aktivoinnin jälkeen ilmoituksen ”OmaVahvistus -sovellus poissa käytöstä”. Saat tällöin sovelluksen käyttöön olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme.
Miten avaan OmaVahvistuksen lukituksen?
Turvallisuussyistä laitteelle ensimmäistä kertaa aktivoitava OmaVahvistuksen profiili on aluksi lukittu. Voit poistaa lukituksen verkkopankissa.
1. Kirjoita www.omasp.fi selaimen osoiteriville ja kirjaudu verkkopankkiin avaintunnuskortilla. Jos olet aiemmin asentanut OmaVahvistuksen toiselle laitteelle, voit käyttää myös sitä kirjautumiseen. Älä käytä Googlea tai muita hakukoneita, kun menet verkkopankkiin.
2. Verkkopankin ylälaidassa, oman nimen kohdalta löydät Asetukset -valikon ratas merkin takaa. Valitse ”OmaVahvistus -sovelluksen asetukset”.
3. Valitse laite, jonka käyttäjäprofiilin ”Lukittu” kohdalla lukee ”kyllä” ja avaa lukitus valitsemalla ”Ei” ja vahvista lukituksen avaus.
4. Kirjaudu ulos verkkopankista, ja sulje vielä OmaVahvistus -sovellus mobiililaitteesta ja avaa uudestaan.
5. Sovellus on nyt käytettävissä.